"> ארז מגור מונה כחבר סגל בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

ארז מגור מונה כחבר סגל בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון

ברכות חמות לארז מגור על מינויו כחבר סגל במחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב! מחקריו של מגור עוסקים בסוציולוגיה וכלכלה פוליטית, מדיניות של חדשנות, התנחלויות, תעשיית ההיי-טק והיסודות הפוליטיים של הניאו-ליברליזם בישראל.

מגור, כיום עמית פוסט-דוקטורט בתוכנית עמיתי מרטין בובר באוניברסיטה העברית, הוא בוגר המחלקות ליחסים בינלאומיים ולסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית, ומוסמך מהמחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה בעברית. עבודת התואר השני שלו עסקה ביחסים בין המדינה והשוק בהקמת ההתנחלויות. פרויקט אותו המשיך והרחיב בבחינת הקשר בין הכלכלה הפוליטית של ההתנחלויות וה'נורמליזציה' שלהן. במסגרת פרויקט זה פרסם מגור מספר מאמרים, כולל ספר ערוך יחד עם מרקו אלגרה ואריאל הנדל בהוצאת אינדיאנה וכן גיליון מיוחד של 'תיאוריה וביקורת' שערכו מגור והנדל.

עבודת הדוקטורט של מגור נכתבה במסגרת המחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת ניו-יורק (NYU), ובחנה כיצד הפכה ישראל להיות מזוהה כ"סטארט-אפ ניישן", מי עומד מאחורי שינוי מבני זה מתעשייה מסורתית לתעשיית ידע, ומדוע מעבר זה התממש בצורה כה מוצלחת דווקא בישראל?

מגור בוחן את שאלות אלו מנקודת מבט השוואתית-היסטורית ומסתמך על מגוון חומריים ארכיונים ורעיונות עומק עם אנשי תעשייה וממשל בכירים. בעוד שנהוג לראות בענף ההייטק הישראלי כיצירה של יזמים פרטיים וכוחות השוק, מחקרו חושף את השורשים הפוליטיים של התעשייה ומדגיש את תפקידם המכריע של סוכנויות פיתוח ממשלתיות ובראשם משרד המדען הראשי (כיום רשות החדשנות). מחקרו של מגור מראה שבניגוד לדעה הרווחות לפיה מגזר ההייטק בישראל נוצר ומצליח בזכות השוק החופשי ויזמות פרטית, זה לא היה מתקיים ללא מעורבות מאסיבית של המדינה ומדיניות חדשנות ממשלתית.

פרויקט המחקר הנוכחי שלו מתמקד בפוליטיקה של מסחור דאטה רפואי באמצעות ניתוח התוכנית הלאומית לבריאות דיגיטלית: תוכנית ממשלתית חדשה השואפת לקדם צמיחה כלכלית ואף להתמודד עם שורה של אתגרים בריאותיים.

אז ברכות חמות! מגור הוא תוספת משמעותית לסגל המחלקות לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה בארץ

עוד על פרסומיו ועבודתיו של מגור

הכוח המניע של תעשיית ההייטק הישראלית: המדינה, לא השוק הפרטי – כתבה על עבודתיו של מגור בעיתון דבר

ארז מגור ותאיר קרזי-פרסלר זוכים במקום הראשון בפרס גוטמן למאמר המצטיין של האגודה הסוציולוגית הישראלית לשנת 2021.