"> ״חמושים בלגיטימציה״ – ספר חדש על הצדקות לאלימות הצבאית בחברה בישראל – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

״חמושים בלגיטימציה״ – ספר חדש על הצדקות לאלימות הצבאית בחברה בישראל

מעבר לחוקיותה המדינתית של אלימות צבאית, החברות עצמן מעניקות לפרטיקה זו רמה משתנה של לגיטימיות במסגרת השיח הציבורי. "חמושים בלגיטימציה", ספר חדש בערכיתם של ד"ר עופרה בן ישי, סוציולוגית, חברת פורום דבורה ולשעבר המדריכה הראשית במכללה לביטחון לאומי ושל פרופ' יגיל לוי, סוציולוג שחוקר יחסי צבא-חברה באוניברסיטה הפתוחה, בוחן את הנושא בהקשרו הישראלי. בין היתר ניתן למצוא בספר מאמרים של ניר גזית, אראלה גרסיאני וניצן רותם.
מאמרי הספר בוחנים את ישראל, בה הלגיטימיות לשימוש הצבאי באלימות בשיח הציבורי נעשית באמצעות אידיאולוגיה, שאף מתכחשת לעצם הפעלת האלימות כלפי מטרות אזרחיות. כלומר, הלגיטימציה בישראל לוקחת צעד קדימה, או באה לידי ביטוי באופן מעט שונה ממה שמצופה לחשוב. שהרי, לא מדובר בעוד מתן לגיטימציה חברתית, באופן ישיר, אלא, אישור בדמות התכחשות לשימוש באלימות עבור חלק גדול מהמטרות שלה.

על כן, עורכי הספר משרטטים את מטרות הספר באופן הבא-
"ספר זה מבקש לתרום להתמודדות עם הריק המחקרי הזה ולעודד דיון ציבורי בסוגיות שהפעלת האלימות מעלה. הספר מורכב משלושה חלקים: המשגה של הלגיטימציה לאלימות, תהליך ניהול הלגיטימציה לאלימות ברמת הכוחות וברמת הארגון הצבאי, והמיקוח החברתי והפוליטי על הלגיטימציה לאלימות ועל הפרשנויות השונות הניתנות לה. הספר כולל מאמרים ממגוון זוויות ראייה ודיסציפלינות, המאפשרים יחדיו הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך הלגיטימציה לאלימות הצבאית בחברה בישראל."

https://www.pardes.co.il/?id=showbook&catnum=978-1-61838-953-4&fbclid=IwAR35zoZiRbDAlHE4bEB4j2Tt3k7r176i5aICcVNtFbb0LKYQ12y5ZPGuBI8