"> "מהקאנון לקיו-אנון: על דתות חדשות עם ד"ר אדם קלין-אורון" – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

"מהקאנון לקיו-אנון: על דתות חדשות עם ד"ר אדם קלין-אורון"

פרק בפודקאסט ״המצב הפוסט אנושי״ של ד״ר כרמל ווייסמן בוא היא מארחת את האנתרופולוג ד״ר אדם קלין-אורון על בתנועות דתיות חדשות והקשר בינן לבין תיאוריות קונספירציה.

האנתרופולוג אדם קלין אורון (מכון ון ליר) – העוסק בחקר חוויות רוחניות ותנועות דתיות חדשות – מתארח בפודקאסט ״המצב הפוסט אנושי״ של ד״ר כרמל ווייסמן לשיחה על האפשרות שהתנועות שנחשבות כיום "חדשות" יהיו בעצם המסורות של העתיד ומה המשמעות של זה, וכיצד תפיסת העולם העל-אנושית בתנועות רוחניות קשורה קשר הדוק למיינדסט שמוליד תיאוריות קונספירציה.

קלין-אורון מדבר על כך שיתכן שהדתות שאנחנו מכירים עכשיו, יהפכו לדתות פחות רלוונטיות בעידן החדש. הוא מאתר כיצד מאז מחצית המאה שעברה הופיעו אלפי תנועות דתיות חדשות שונות אך בעלות מאפיינים דומים, שמעמדן הולך ומתעצם. האם הסיינטולוגיה ודת הג'דיי, למשל, יהיו מסורות המיינסטרים של צאצאינו בעוד אלף שנה? הפרק עוסק בדתות היפר-אמיתיות, דתות פוסט-מודרניות, וקונספיריטואליות (שהוא השילוב בין אמונות רוחניות לתיאוריות קונספירציה, כפי שהוא בא לידי ביטוי בקרב מאמיני קיו-אנון או הארץ השטוחה) ותוהה האם מדובר בהיפוך נאורות או בתופעה פוסט-מודרנית

לפרק עצמו