"> האנתרופולוגית ליאה טרגין-זלר מצטרפת לאוניברסיטה העברית – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

האנתרופולוגית ליאה טרגין-זלר מצטרפת לאוניברסיטה העברית

ברכות חמות לד"ר ליאה טרגין-זלר על הצטרפותה כחברת סגל לאוניברסיטה העברית, במינוי משותף של בית הספר למדיניות ציבורית והתוכנית ללימודי תרבות.

טרגין-זלר, כיום פוסט-דוקטורנטית באוניברסיטת קיימברידג' ובטכניון, למדה את שלושת תאריה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים ומגיעה מתחומי סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ומדיניות ציבורית. היא חוקרת את הצומת של מדיניות, דת, מגדר ורפואה בקרב קבוצת מיעוט ברמות שונות: מההחלטות האינטימיות ביותר של נשים וגברים על גופם.ן (למשל, צניעות וטכנולוגיות של פריון) ועד להחלטות מאקרו של קובעי מדיניות (בעיקר, מדיניות חינוך ומדיניות על קצבאות ילדים).

מחקריה של טרגין-זלר, המפגישים בין אנתרופולוגיה רפואית, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה של דת ותקשורת המדע, כוללים בין היתר, מחקר הבוחן את הקשר בין מדיניות פריון לאתיקה של ילודה, וכן, מחקר על תרבויות של רפואה בקרב מיעוטים אתניים ודתיים בישראל ובאנגליה. בשנים האחרונות היא עובדת על שני פרויקטים מחקריים במקביל: האחד, על מגדר, אנטישמיות ואיסלמופוביה באנגליה, והשני, תקשורת המדע בקרב קבוצות מיעוט אתניות ודתיות (Inclusive science communication). בנוסף, בעקבות משבר הקורונה, ד"ר טרגין-זלר עוסקת בהשפעה הלא-פרופורציונלית של נגיף הקורונה על קבוצות מיעוט בישראל, באנגליה ובארצות הברית. מחקריה התפרסמו בכתבי עת מובילים, ביניהם:

 Medical Anthropology, Science Communication, American Anthropologist

 היא גם משמשת כעורכת בכתב העת Reproductive Biomedicine and Society Online.

עוד על טרגין-זלר:

על קבלת ההחלטות של זוגות אורתודוקסיים בסוגיות של פריון ושימוש באמצעי מניעה

ליאה טרגין זלר ובן קשטן על חינוך מיני בחברה החרדית

מסמני דרך ליאה טרגין זלר על מרסיה אינהורן: מגדר, פריון ובריאות במזרח התיכון

.