"> קול קורא: כנס האגודה האנתרופולוגית הישראלית ה-52 – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

קול קורא: כנס האגודה האנתרופולוגית הישראלית ה-52

כנס האגודה האנתרופולוגית הישראלית ה-52 יתקיים ביום חמישי ה-20 ביוני 2024 באוניברסיטת בר אילן. הכנס יעסוק באנתרופולוגיה באזורי סכסוך.


מאז ראשית ימי המקצוע, אנתרופולוגים ואנתרופולוגיות חקרו ופעלו במוקדי סכסוך, בהם סכסוכים אלימים, ונחשפו לנרטיבים מנוגדים ופרשנויות מורכבות המלמדות על טיבם ומקורותיהם, כמו גם על השלכותיהם החברתיות, התרבותיות והפוליטיות. טבח חמאס ב -7 באוקטובר בקהילות הנגב המערבי ופריצת המלחמה בעזה בעקבותיו הטילו את החברה בישראל אל מציאות קשה, מדממת וחסרת ודאות.
במסגרת הכנס השנתי נרצה לפתוח קשב לא רק לעשיה האתנוגרפית תוך כדי הסכסוך העוטף אותנו, אלא גם לדון וללמוד מניסיונם של אנתרופולוגים ואנתרופולוגיות ישראלים אשר לאורך השנים התמקדו באזורי סכסוך, הן בארץ והן בעולם, בין אם המדובר בסכסוך שכנים ובין אם המדובר בסכסוך לאומי, בין אם המדובר במאבק אתני ובין אם המדובר במאבק מעמדי או מגדרי או אחר. אנו קוראים לחברות וחברי האגודה להגיש הצעות לשולחנות עגולים והרצאות בנושא.


נוכח המאורעות ואי הודאות השנה הוחלט לצמצם את כנס האגודה ליום אחד. כפועל יוצא, יתכן וסינון ההצעות יהיה גבוה יחסית לשנים קודמות, מאחר וניתן עדיפות להצעות שיתמקדו בסוגיות של סכסוך כפי שפורט מעלה. תאריך אחרון להגשת תקצירים 30.4.2024.

יש להגיש תקצירים והצעות למושבים באמצעות מייל לכתובת המייל: isranthro@gmail.com . נא לדאוג לצרף למייל אישור תשלום לאגודה (ניתן לשלם כאן).