"> פני האנתרופולוגיה בישראל עם קרול קדרון – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

פני האנתרופולוגיה בישראל עם קרול קדרון

ריאיון שנערך עם אחת מחוקרות זיכרון השואה הבולטות בישראל, האנתרופולוגית קרול קדרון מחיפה. קדרון משוחחת על איך היא הגיעה לאנתרופולוגיה, למה דווקא חקר שואה, טראומה ואנתרופולוגיה פסיכולוגית, על האנתרופולוגיה בשבילה ועל מחקריה על זכרון השואה ועוד.

הסרטון הופק כחלק מסדרת "פני האנתרופולוגיה בישראל" בהנחיית ד"ר רגב נתנזון (כיום ראש המסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית במכללת ספיר), כחלק מתרגיל שנה א' בקורס "אנתרופולוגיה חזותית ומיומנויות אקדמיות" בחוג לתקשורת צילומית, המכללה האקדמית הדסה בירושלים ב-2015. התרגיל כלל היכרות עם עבודתה האקדמית של קדרון, כתיבת ביוגרפיה אקדמית שלה, כתיבת הערכה ביקורתית לשניים ממאמריה, כתיבת תסריט לריאיון עם ד"ר קדרון, פגישה מצולמת איתה (כשעתיים) ותרגול מיומנויות בסיסיות של עריכת וידאו עד כדי יצירת סרטון של כ- 5 דקות. הנחיית וידאו: יוסי גלנטי ובנג'י כהן. את הסרטון הכינו שני מישל ודפנה שטרן , סטודנטיות בחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה.

ד"ר קרול קדרון היא ראשת החוג לאנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה. תחומי המחקר שלה הם: זיכרון אישי וקולקטיבי, פרקטיקות ואתרי הנצחה, אנתרופולוגיה פסיכולוגית, השיח הטיפולי והבניות חולי בחיי היום-יום ואנתרופולוגיה של העצמי ועבודת-זהות הפוסט – מודרנית.