"> פרס מיוחד לאריק כהן, מהאנתרופולוגים הבולטים שפעלו בישראל – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

פרס מיוחד לאריק כהן, מהאנתרופולוגים הבולטים שפעלו בישראל

בסוף מאי התקיים טקס מרגש באוניברסיטת זגרב שבקרואטיה, במהלכו קיבל אריק כהן פרס מיוחד על תרומה למחקר החברתי. זגרב היא גם העיר בה נולד כהן ואותה נאלץ לעזוב בגיל 17. 

אריק כהן הוא פרופסור אמריטוס במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולגיה בעברית ומהתלמידים הראשונים במחלקה. בעשורים האחרונים הוא מתגורר בתאילנד ועדין מפרסם מאמרים בקצב מדהים, ומעורר התפעלות. כהן, שהתחיל כסוציולוג, פנה במהלך הקריירה למחקרים אנתרופולוגים והיה מחלוצי מחקרי התיירות בעולם, נושא מרכזי עד היום בכתיבתו, בו הוא נחשב אחד החוקרים החשובים ביותר הפועלים כיום. אבל ממש לא הנושא היחידי בו הוא עוסק. 

מ2013 הוא גם מלמד בתוכנית בינלאומית באוניברסיטת זגרב העוסקת עולם החברתי סביב הים האדריאטי וכך חודש הקשר בין כהן לעיר אותה הוא נאלץ לעזוב בגיל 17 ובה הוא לא ביקר כ64 שנה. 

כהן פרסם עשרות מאמרים וספרים ויש לעבודותיו אלפי ציטוטים.  ראו את החוברת המיוחדת שהפיקו לקראת הפרס אשר סוקרת את עבודתו ותרומתו של כהן (החלק הראשון בקרואטית והשני באנגלית),

בתמונה רקטור אוניברסיטת זגרב מעניק לכהן את הפרס המיוחד. 

ראו ראיון מרתק שערך איתי ארצי ב 2013 עם כהן לפקפוק, עיתון הסטודנטים של המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בעברית. גם מאמר שכתב כהן בעצמו לפקפוק על זכרונתיו מהשנים הראשונות במחלקה בעברית.