"> תמר קנה-שליט התמנתה כחברת סגל במכללת תל חי – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

תמר קנה-שליט התמנתה כחברת סגל במכללת תל חי

ברכות חמות לאנתרופולוגית תמר קנה-שליט על מינויה כחברת סגל בחוג לשירותי אנוש במכללת תל-חי!

מחקריה של קנה-שליט עוסקים במושגים כגון: טיפול/דאגה ושירות, עצמי, רגשות, שפה ותקשורת במגוון של הקשרים ארגוניים. עבודותיה, המתמקדות  בתהליך הטיפול-עזרה-שירות, נעות בין מחקר על אימון לחיים (קואוצ'ינג) בישראל לניתוח הצעות תמיכה נפשית לסטודנטים/ות בקמפוס אמריקני ועוסקות ביחסי כוחות, בשימוש בשפה, בביטויי של רגשות וביציקת משמעויות תרבותיות ייחודיות.

את עבודת הדוקטורט שלה (2015, אוניברסיטת חיפה) כתבה קנה-שליט על ״העצמי״ ואתיקה של אכפתיות כפי שהם משתקפים בשדה האימון לחיים (life coaching) בישראל. מאמרים מתוך פרויקט מחקר זה התפרסמו בכתב העת Ethos (על דאגה ורגשות) ובכתב העת עיונים ושפה וחברה (על אמפתיה ישראלית). מאמר שלישי בנושא זה, על מופעים ואסטרטגיות רטוריות לכינון מומחיות לגיטימית, יתפרסם בקרוב בכתב העת Sociological Research Online.

במהלך כתיבת הדוקטורט שהתה קנה-שליט שנתיים (2013-2015) כאורחת באוניברסיטת קליפורניה שבדיוויס, שם גם המשיכה לפוסט דוקטורט (2015-2016). בשנים האלה התעצב פרויקט מחקר הנוכחי שלה, העוסק בכניסה של שיח רגשי לאקדמיה או בשאלה כיצד מוסדות אקדמיים בארצות הברית ובישראל מבינים, מפרשים ומבטאים דאגה לרווחה הרגשית של הסטודנטים והסטודנטיות שלהם.

במסגרת פוסט דוקטורט נוסף באוניברסיטת בן גוריון היא אספה נתונים במשך שנתיים (2017-2019) בקמפוס אוניברסיטאי בפנסילבניה. מאמר ראשון מהפרויקט הנוכחי, פרי של שיתוף פעולה עם יוליה לרנר (בן גוריון) וקלאודיה זבינוביץ (מכללת הדסה) פורסם ב2021 בכתב העת Emotions and Society . במאמר זה הן בוחנות את הדימיון והשוני בין סגנונות רגשיים-טיפוליים שחדרו לזירה האקדמית ברוסיה, ישראל וארצות הברית.

עוד על קנה-שליט:

על תמר קנה-שליט – מתוך פינת הפרגון של החוג לאנתרופולוגיה 2016