"> ד"ר תאיר קרזי-פרסלר מצטרפת לסגל התוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן – בחברת האדם
הירשם לניוזלטר שלנו

ד"ר תאיר קרזי-פרסלר מצטרפת לסגל התוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן

ברכות לתאיר קרזי-פרסלר, על מינויה כחברת סגל בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר-אילן. קרזי-פרסלר היא סוציולוגית של מגדר וארגונים המתמחה בניתוח פנומנולוגי של כוח וסוגיות של ערך במרחבים ארגוניים מפרספקטיבה השוואתית. 

במחקריה מציעה קרזי-פרסלר נקודת מבט חדשה כדי לענות על אחת השאלות הבוערות כיום בהגות הסוציולוגית הפמיניסטית הנוגעות לסיבות לכך שהמהפכה המגדרית לא הושלמה בשוק העבודה, כשהמוקד שלה הוא הנשים עצמן כסובייקטיות- איך הן מסבירות את מבני הכוח במרחבים ארגוניים ואילו מנגנונים הן חושפות מתוך הפנומנולוגיה שלהן, מתוך התפישות והפרשנויות שלהן. היא מראה בעבודות המחקר שלה כיצד תפישות וחוויות כוח ברמת המיקרו מזינות תהליכים מבניים ברמת המזו והמאקרו של אי-שוויון מגדרי בארגונים.

העבודה המחקרית של קרזי-פרסלר הניבה מספר פרסומים, תוכלו למצוא כאן חלק מהם, למשל: מאמר על הרגשות הסותרים הכרוכים בשימוש בכוח בקרב נשים בצבאמאמר אחר שעוסק משמעויות של פרקטיקות ממוגדרות, כמעט טריוויאליות, במקום העבודה ובמקומן בשימור הסדר המגדרי, בסביבות עבודה היפר-גבריות או מאמר שעוסק בהיבט המוסרי בשיח של נשים על כוח בסביבות ארגוניות גבריות.

לאחר סיום הדוקטורט המשיכה קרזי-פרסלר לפוסט-דוקטורט במחלקה לניהול וכלכלה באוניברסיטה הפתוחה, במהלכו יחד עם פרופ' ורדה וסרמן התמקדה בסוגיות של פגיעות מינית בארגונים היפר-גבריים. השנה יצאה לפוסט-דוקטורט נוסף באוניברסיטת הרווארד, במסגרת תוכנית הסקולרס במרכז וות'רהד ליחסים בינלאומיים, והייתה חברה בקלסטר שעוסק באי-שוויון חברתי השוואתי והכללה (comparative inequality and inclusion) בהובלת פרופ' מישל למונט. פרויקט המחקר שלה בהרווארד מתמקד באופן שבו גבריות מתכוננת כיום בסביבות עבודה טכנולוגיות. באופן ספציפי, היא עורכת מחקר השוואתי המתמקד בתפיסות ופרשנויות של כוח וערך עצמי בקרב גברים בעמדות כוח בארגוני היי-טק בארה"ב ובישראל. מטרת המחקר  היא לבחון כיצד מודל משטרי הערך הממוגדרים אותו הציעה במחקר הדוקטורט שלה עובד בהקשרים מגדריים, ארגוניים ותרבותיים אחרים.

פרויקט הפוסט-דוקטורט שלה בהרווארד נתמך על-די הקרן הלאומית למדע (ISF) ועל-ידי מלגת הנשים של אוניברסיטת בר-אילן.